יום ראשון, 19 בספטמבר 2010

הסעות נכים חשוב לכלל התושבים

באחד הימים שחיכיתי לאוטובוס לעבודה ביחד איתי המתין לאוטובוס נכה על קביים וזה הזכיר לי איזה סיפור שקרה לי לפני שנים רבות כשהייתי נער צעיר בבית ספר תיכון. בזמנים ההם נהגנו להגיע לבית הספר בעזרת שירותי הסעות שבית הספר היה מעמיד לכלל התלמידים. אותם שירותי הסעות נבחרו על ידי מכרז מסודר של העירייה שהייתה בוחרת חברת הסעות על פי קריטריונים מסוימים ועל פי ההתחייבויות של אותה חברת הסעות לעירייה. בדרך כלל אותה חברת הסעות זוכה הייתה צריכה להתחייב על זמנים, על אוטובוסים ראויים ולהיות מחויבת להעניק, פרט אל הסעות תלמידים, גם אפשרות של הסעות נכים, מאחר והיו מספר תלמידים מרותקים לכיסא גלגלים בבית הספר שלנו, דבר המצריך רכב נכים מיוחד.
באחד הבקרים כשחיכיתי להסעה לבית הספר חיכה איתי תלמיד נכה מרותק לכיסא גלגלים הוא ואני המתנו להסעה שתיקח אותנו לבית הספר. כמו כל נער מתבגר לא חיכינו לשירותי הסעות לבית הספר בהתלהבות יתרה, אחרי הכול היא הסיעה אותנו בבטחה אל בית הספר.
אחרי כמה דקות של המתנה הגיע רכב הנכים הוא עצר ממש לידנו. הנהג שהיה אחראי על הסעות נכים ירד מן הרכב, הוא היה לבוש במדים מכובדים של אותה חברת הסעות והוא היה ממש מנומס ואדיב כלפי אותו נכה. נהג הרכב לחץ על כפתור, הדלת נפתחה וממנה יצאה מעלית מיוחדת ששימשה כמן מסילה כזו. הילד שהמתין איתי בתחנה נעמד עם כיסא הגלגלים על המעלית והנהג מיד לחץ על כפתור המעלית להעלות אותו למעלה. ברגע שאותה מעלית התיישרה עם רכב הנכים הילד התגלגל לו פנימה ביחד עם כיסה הגלגלים ותפס מקום בתוך אותו רכב הסעות נכים.
האמת, אני די התפעמתי מהמראה המקצועי של הנהג, הנקי והמכובד של הרכב ומהעובדה שכל העניין לקח ממש מספר דקות מעטות. חשבתי לעצמי שבטח לנכה שצריך כל הזמן להתגלגל עם כיסא הגלגלים שלו ממקום למקום זה מאוד חשוב שרכב ההסעות יהיה כזה נוח ובעל יכולת לקחת אותו ממקום למקום מבלי בעיה וחשש.
זה די נחמד לראות ולדעת שעירייה דואגת לכלל אזרחיה מכל הרבדים והקשיים וכיום כמבוגר אני יכול להבין כמה חשוב שהעירייה מעמידה לתושביה מגוון שירותים כמו למשל שירותי הסעות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה