יום שני, 25 באוקטובר 2010

נהגי אוטובוסים חייבים לשמור על הסעות בטיחותיות

דוד שלי הוא נהג אוטובוס בחברת אוטובוסים שמסיעה מטיילים מכל הארץ ותיירים שבאים לבקר את ישראל.
הוא מספר שלהיות נהג הסעות זה לא דבר קל ולא דבר פשוט, למרות שרבים יכולים לחשוב כי אין שום בעיה לשבת כמה שעות על הגה אוטובוסים, לקחת את הנוסעים מנקודה א' לנקודה ב' ובין טיול בשביל זה או אחר הנהג יכול לישון ולנוח בקבינה.
להיות נהג הסעות שלוקח אנשים ממקום למקום דורש ממך אחריות רבה מאוד ויכולת להתמודד עם מצבים שונים ולא צפויים. אתה צריך להתחשב בדרכים השונות שלא תמיד ראויות לנסיעה, בעיקר בחורף. אתה צריך לשים לב לכל הנהגים והמכוניות שבדרך מבלי לפגוע באף אחד. והדבר הכי חשוב אתה צריך לשמור על ערנות ותשומת לב מלאה לאורך כל הנסיעה בכדי להביא את הנוסעים שלך לנקודת היעד בלי פגע ובבטחה.
באופן כללי הסעות נוסעים ברוב המקרים מסתימות בשלום אך אנו שומעים לא פעם על מקרים בהם אוטובוסים איבדו שליטה והתדרדרו לתאום או נתקעו במשאית והרבה אנשים נפצעו או נהרגו וזאת בעקבות חוסר תשומת לב של הנהג, דבר שיכול לקרות במאית השנייה.
הדוד שלי מספר שהוא הרבה פעמים, בזמן הנסיעה, רואה נהגי אוטובוסים אחרים משחקים ברדיו, משחקים בטלוויזיה שבאוטובוס או אפילו מדברים בנייד תוך כדי נסיעה. הוא מעולם לא הצליח להבין איך נהג אוטובוס אחר מרשה לעצמו לקחת את האחריות ולהתעסק במשהו אחר פרט לשירות הסעות לנוסעים ומפנה את תשומת הלב שלו לעניינים שהם לא הכביש ולסכן בכך את נוסעיו.
בכלל, לדעתי, חברת הסעות מכובדת שרוצה להצליח ומחשיבה את עצמה כחברה רצינית, בטיחותית ואמינה צריכה לבחור בפינצטה את הנהגים שלה ולבדוק טוב שהם אינם בעלי עבר פלילי או הורשעו בעבר בעברות תנועה חמורות. בנוסף הייתי ממליץ לחברות אוטובוסים לערוך מבדקים מידי תקופה לנהגים ולראות שהם סגורים על כל נוסעי הנהיגה, השילוט והדרך. בצורה הזו אולי ימנעו יותר תאונות ויותר הסעות יגמרו בשלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה